Birçok (en iyi) şefin suyu hiç bozmadığı yer

semaver

New member
Yeni müzik albümleri artık yayınlandıktan hemen sonra dinlenebilir. İyi kitaplar diğer dillere çevrilir. Müzeler, özel sergiler için diğer ülkelerden sergiler ödünç alır. Birinci sınıf mutfakta kültürel alışveriş o kadar kolay değil ama var. Ve giderek daha sık.


Ocakta davet edilen uzmanın menüye yalnızca iki ila üç çeşit katkıda bulunduğu, konuk şeflerin olduğu etkinlikler veya sözde dört veya altı elli akşam yemekleri, artık dünya çapında birçok otel ve restoranın yıllık etkinlik takviminde öne çıkıyor. Bu şekilde, restoran konukları özel türden bir mutfak yolculuğu bekleyebilirler. Perde arkasındaki etkileşim, çok fazla aşçının suyu bozduğu atasözünü çürütüyor. Bunlar genellikle üst düzey gastronomiden meslektaşların restoranlarında birbirlerini ziyaret edip birlikte yemek pişirdikleri sosyal akşamlardır. Çoğu aynı ülkeden geliyor.




hayat ve biz


Sağlık, esenlik ve tüm aile için rehber – her ikinci Perşembe.

Yeniden pişirme için uygun değil


Uluslararası profesyoneller restoranlarda oturduğunda, olaylar birçok uzman için ilginç hale geliyor, örneğin yurtdışından tanınmış takviye kuvvetlerini Saarland’daki Perl-Nennig’e defalarca davet eden Christian Bau’nun yazdığı Victor’s Fine Dining. Ünlü üst düzey şeflerin kreasyonları her zamankinden daha fazla herkesin ağzında.


Tokyo’dan Mexico City’ye en trend restoranların güncel menülerinin fotoğrafları sosyal ağlarda dolaşıyor. Burada sadece gözlerinizle yiyorsunuz çünkü yemekler tekrar pişirilemez. Bu seviyedeki yiyecekler, genellikle hassas bir işçiliktir ve yalnızca yerel bölgeden gelen yiyecekler nedeniyle, uzay ve zamanla önemli ölçüde bağlantılıdır. Bireysel hazırlık tarzından bahsetmiyorum bile. Nüanslar genellikle bir yemeğin genel lezzetini etkiler. Ünlü bir tutam tuz veya gizemli malzemelerle ilgili değil. Daha sonra bir jus’un yoğunluğunu belirleyen sosun içindeki sebzelerin ve kemiklerin kavrulma derecesi gibi detaylar da çok önemlidir. Çevre bile bir rol oynuyor: Örneğin, Côte d’Azur’daki bir restoranın içinden esen tuzlu esinti de bir mutfağın otantik deneyiminin bir parçası.

En iyi şeflerin buluşması


Salzburg’daki Hangar-7’deki Ikarus restoranı, yüksek kaliteli mutfağı başka bir yere, mümkünse bire bir, sadece tabakta aktarmanın ne kadar karmaşık olduğunu gösteriyor. Farklı bir şef veya en iyi gastronomi alanından harici bir şef, sadece bir akşam değil, bir ay boyunca yılda on iki kez orada sunulur. Bir zamanlar Gault & Millau tarafından yüzyılın şefi seçilen Eckart Witzigmann, 2003 yılından bu yana projenin patronu. Baş şef, restoran operasyonlarını her ay yeni bir tarza dönüştüren Martin Klein.


Ikaru'nun ikili liderliği: Eckart Witzigmann (solda) ve Martin Klein.

Ikaru'nun ikili liderliği: Eckart Witzigmann (solda) ve Martin Klein.


Ikaru’nun ikili liderliği: Eckart Witzigmann (solda) ve Martin Klein.

© Kaynak: HELGE KIRCHBERGER Fotoğrafçılık/Red Bull İçerik Havuzu


Örneğin, Mart 2023’te İspanyol Erlantz Goros-tiza’nın ve Nisan ayında Tayvanlı Kai Ho’nun çalışmalarına odaklanıldı. Klein konuk şef kampanyalarını “Bir işletmeyi kapatıp ertesi gün yeniden açmak gibi” diyor. Menülerin özgün bir şekilde uygulanması için aylarca süren bir planlama gereklidir. 46 yaşındaki, önce davetlilerin memleketi Japonya ya da Amerika’ya seyahat edecek. Klein, restoranlarında yemek yiyor ve mutfaklarında çalışıyor: “Asya ülkelerinde bazen çeşnilerin etiketlerini fotoğraflıyorum ve şişenin içindekileri tam olarak çevirmek için bir uygulama kullanıyorum” diyor Klein her yönüyle etkiliyor. Masasına döndüğünde tarifler yazıyor ve mal tedarikiyle ilgileniyor. Konuk şefler daha sonra mutfak ekibini yukarıda belirtilen nüanslara ikna etmek için menüyü başlatmak için iki günlüğüne Salzburg’a giderler.


Önerilen Haber Amaçlı İçerik


Bu noktada harici içerik bulacaksınız Instagram, Inc., makaleyi tamamlayan. Tek tıkla görüntüleyebilirsiniz.

Harici içeriği göster

Harici içeriğin bana gösterilmesine izin veriyorum. Bu, kişisel verilerin üçüncü taraf platformlara iletilmesini sağlar. Bununla ilgili daha fazla bilgi gizlilik bildirimleri.

Tarifler: Bugün gastro mutfağında “kardeşçe” paylaşıyoruz.


Yüksek mutfakta oldukça yeni bir gelişme, Salzburg Ikarus’un işine geliyor: sadece 30 veya 40 yıl önce, üst düzey gastronomi büyük bir gizlilikle yönetiliyordu. Tarifler kilitliydi. Hatta bazı üst düzey şefler, yemekleri çeşnilendirdiklerinde ekiplerini molaya gönderdiler. “Bu açıdan en iyi dünya mutfağı, benim çıraklığımdakinden tamamen farklı: bugün gastronomi dünyasında söyleyecek bir şeyi olan herkes paylaşmaya hazır. 81 yaşındaki Eckart Witzigmann, ürünler, tedarikçiler, tarifler, pişirme yöntemleri, ipuçları ve püf noktaları – eskiden korkuyla istiflenen her şey artık gastronomi sahnesinde neredeyse kardeşçe paylaşılıyor” diyor.

200 ila 300 Euro’luk tüm menülerin fiyatları varken, Ikarus’un çeşitliliği tek başına tam bir rezervasyon listesi için garanti değildir. Ikarus’ta misafir, tabiri caizse sektörün nabzında yemek yemeli. Bu nedenle ekip, restoran rehberlerindeki veya uluslararası yemek sıralamalarındaki gelişmeleri takip eder, ancak her şeyden önce, şefleri seçerken kendi aralarındaki meslektaş değişimi yardımcı olur. Witzigmann ve Klein, her zaman yetenekleri uluslararası sahneye çıkmadan yakalarlar.


Örneğin 2016’da, Michelin Rehberi’nden üçüncü yıldızını ancak Şubat 2023’te alan Fransız Alexandre Couillon konuk oldu. 2009’da René Redzepi, Kopenhag Noma’sı birçokları için zaten bir hac yeri olarak kabul edilen Ikarus’taydı. gurmeler Ayrıca 2010 ve 2021 yılları arasında beş kez The World’s 50 Best Restaurants’ta bir numara seçildi. Paris’ten şef Bertrand Grébaut, 2013’te Salzburg’a davet edildiğinde yıldızı yoktu. en büyüklerden biriydi” diyor Witzigmann. Onunla konuk olarak, o ve Klein öngörülü içgüdülerini bir kez daha gösterdiler: Bugün, Grébaut’un yedincisi bir eğlence kalesi olarak kabul ediliyor.